شناسهٔ خبر: 175715 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش تخلیه محمولات ترانزیتی در اداره کل راه‌آهن هرمزگان

راه آهن هرمزگان مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، از افزایش بیش از سه برابری تخلیه محمولات ترانزیتی در این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه‌آهن منطقه هرمزگان گفت: در ۵ماهه نخست سال جاری، شاهد افزایش بیش از ۳ برابری تخلیه محمولات ترانزیتی در این اداره کل بوده‌ایم.

وی افزود: در این مدت، با تخلیه ۶ هزار ۸۵۱ واگن، به تناژ ۴۳۷ هزار و ۳۰۷ تن، در تعداد واگن ۲۴۵ درصد و در تناژ، ۳۶۷ درصد افزایش صورت گرفت.

نصیری برازنده، در ادامه به تشریح عملکرد کلی تخلیه و بارگیری محمولات ترانزیتی در این اداره کل پرداخت و گفت: در این مدت، تعداد ۷ هزار و ۷۲۰ واگن، به تناژ ۴۵۶ هزار و ۷۵۹ تن بارگیری و تخلیه شده است که در تعداد واگن، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۶ درصد و در تناژ، ۲۲۴ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، عمده محمولات تخلیه شده در این بازه زمانی را گوگرد و نفتا بیان کرد.

وی در ادامه گفت: در حوزه مسافری در پنج ماه ابتدایی سال جاری، ۴۰۱ هزار و ۹۴۱ نفر جهت مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کردند.

نصیری برازنده، تعداد مسافران ورودی به استان را ۱۹۹ هزار و ۶۸۰ نفر و مسافران خروجی از استان را ۲۰۲ هزار و ۲۶۱ نفر اعلام کرد.

وی گفت: جابه‌جایی این تعداد مسافر به‌صورت رفت‌وبرگشت به تهران، مشهد و اصفهان و مسیرهای بین راه مثل سیرجان، یزد و قم و طبس و تربت‌حیدریه و… صورت‌گرفته است.